Beleidsoverzicht

VOW B.V. is een aangesloten instelling onder de AFM vergunning van Hera Life B.V.. Wij bieden een door onszelf ontwikkelde en beheerde verzekering aan. Dit doen we onder het merk VOW. We zijn zo transparant mogelijk.

VOW B.V. (VOW)
AFM-vergunningsnummer: 12044880
KiFiD aansluitnummer: 300.016792
KVK: 97883573

Postbusnummer 96983
2509 JJ Den Haag

Email: info@mijn-vow.nl
Telefoon: 06-29384728
Contactpersoon: Jonne van Veggel

Klachten

We vinden het belangrijk dat je tevreden bent. Heb je een vraag of klacht? Laat het ons weten! We lossen het graag samen op.

📩 Mail ons op info@mijn-vow.nl of bel 0618240372.

Je kunt ook contact opnemen met Hera Life B.V. postbusnummer 96983, 2509JJ Den Haag, Nederland info@heralife.nl of Squarelife Lebensversicherung AG Landstrasse 33, LI-9491 Ruggell.

We behandelen je klacht volgens onze klachtenprocedure en streven naar een snelle, eerlijke oplossing. Wanneer het oordeel van de Administrateur of Maatschappij voor u niet bevredigend is.

Dan kun je terecht bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) via www.kifid.nl. Wanneer je geen gebruik wil maken van deze klachtenbehandeling mogelijkheden of vindt dat de behandeling of uitkomst hiervan niet bevredigend is, kun je het geschil voorleggen aan de bevoegde rechter. In alle gevallen waarin door deze voorwaarden niet is voorzien, zal VOW naar redelijkheid handelen. E

nig geschil over de uitleg of toepassing van de Verzekeringsovereenkomst wordt onderworpen aan de beslissing van de bevoegde rechter te Utrecht.

Verzekeringskaart

VOW beschikt over een officieel IPID document, verplicht door de Europese Unie om transparant en helder verzekeringen met elkaar te kunnen vergelijken.

Deze download je hier.

Fraudebeleid

Vertrouwen is belangrijk in de relatie met onze klanten. Wij weten dat er altijd een kans bestaat dat klanten misbruik maken van ons vertrouwen door fraude te plegen. Daarom doen wij actief aan fraudebestrijding, zodat goedwillende klanten geen nadeel ondervinden van eventueel kwaadwillenden.

Wat verstaan wij onder fraude?
Onder fraude verstaan wij ‘het doelbewust (opzettelijk) benadelen van VOW om er zelf (of een ander) financieel beter van te (laten) worden’. Voorbeelden van fraude zijn:
- Geen juiste informatie geven.
- Verzwijgen van medische gegevens bij het afsluiten van een inkomens- en/of levensverzekering.
- Nota’s vervalsen of bedragen op nota’s aanpassen.
- Meer claimen dan de werkelijke schade.
- Een afgewezen schade nog een keer claimen.
- Een schade in scène zetten.
- Bewust informatie achter houden, bijvoorbeeld een strafrechtelijk verleden of eerdere royementen bij andere verzekeraars of banken.

Wat doen wij tegen fraude

Om Fraude te voorkomen:
Wij screenen onze medewerkers. De medewerkers die zich bezig houden met het voorkomen en bestrijden van fraude krijgen daarvoor de benodigde opleiding en training. Ook kunnen ze conferenties op het gebied van fraude bijwonen. Daarnaast investeren wij in technologie. Wij willen hiermee voorkomen dat kwaadwillenden als klant worden geaccepteerd en dat wij frauduleuze schadeclaims moeten uitbetalen. Daarom kan digitaal onderzoek onderdeel uitmaken van het acceptatie- of schadeproces.

Als wij fraude vermoeden:
Als wij denken dat iemand fraudeert, dan onderzoeken we dat. Wij hanteren hierbij de gedragsregels die hiervoor gelden, bijvoorbeeld het recht van hoor en wederhoor. Als daaruit blijkt dat er inderdaad gefraudeerd wordt, dan kunnen wij verschillende maatregelen nemen, zoals:
- Een schade niet vergoeden.
- Een uitgekeerde schade terug laten betalen.
- Extra gemaakte kosten in rekening brengen.
- Een verzekering opzeggen.
- Afscheid nemen van de fraudeur door (al) zijn verzekeringen op te zeggen.
- Het melden van fraude op een waarschuwingslijst (registratie stichting Centraal Informatie Systeem). Hiermee waarschuwen we andere verzekeraars. Daardoor wordt het voor de fraudeur moeilijker zich (tegen de normale premie) te verzekeren.
- Aangifte doen bij de politie.

Aangiftebeleid
In voorkomende gevallen kunnen wij besluiten om aangifte te doen bij Justitie. Welke maatregelen wij precies nemen, hangt af van de ernst en omvang van het fraudegeval. Om dit te bepalen houden we ons aan het Protocol van het Verbond van Verzekeraars. In het Protocol staat dat we onder andere rekening moeten houden met vragen als:
- Hoe groot is de inbreuk van het fraudegeval op maatschappelijke en bedrijfseconomische belangen.
- Is er sprake van georganiseerde fraude; zijn er meer fraudeurs in het spel.
- Is iemand slachtoffer geworden van de fraude.
- Juiste en volledige informatie.

Hoe informeren wij verzekerden die frauderen
Als uit onderzoek blijkt dat een klant inderdaad fraudeert, krijgt de fraudeur schriftelijk bericht van onze beslissing en van de maatregelen die wij getroffen hebben. Hierin staat in ieder geval wat deze fraude betekent voor de relatie met ons (eventueel royement) en of er een registratie plaats gaat vinden.

Daarom
Via uw premie betaalt u – als betrouwbare klant – mee aan het frauduleuze gedrag van anderen. Dat willen wij niet. Daarom doen wij aan fraudebestrijding.

Wat is Stichting CIS?
De Stichting Centraal Informatie Systeem (CIS) beheert een databank voor verzekeringsmaatschappijen in Nederland. In deze databank staan gegevens die voor verzekeraars belangrijk kunnen zijn. Onder strenge voorwaarden stelt de Stichting de gegevens die zij heeft opgeslagen beschikbaar aan bijvoorbeeld politie en justitie. Of aan de deelnemers van de Stichting zelf. De deelnemers zijn verzekeraars en gevolmachtigd agenten en organisaties die door het bestuur zijn erkend. Natuurlijk stelt de Stichting de persoonsgegevens die zij beheert ook beschikbaar aan de betrokkene als een verzoek tot inzage wordt gedaan.

Clausule Terrorismebestrijding

Als de Verzekerde overlijdt als gevolg van terrorisme is de dekking van de Verzekeringsovereenkomst beperkt conform het ‘Clausuleblad terrorismedekking bij de Nederlandse Herverzekeringsmaatschappij voor Terrorismeschaden N.V. (NHT)’. 

Meer informatie is beschikbaar op de website https://nht.vereende.nl/.
Of te vinden in dit document.

Protocol Betalingsachterstand

Betalen van premie
De premie voor een verzekering moet worden betaald, voordat de verzekering ingaat of wordt verlengd. Wij schrijven deze premie via automatisch incasso van jouw bankrekening af. Je kunt zelf een keuze maken uit de betaaltermijn, per maand of per jaar.

Incasseren van de premie lukt niet
Als je een betaling mist is dat geen probleem. Je dekking is dan gepauzeerd, mocht je overlijden na een gemiste betaling ontvang je geen geld. 

Je ontvangt een mailtje ter herinnering aan de gemiste betaling. Via dit mailtje, of in je online omgeving, kun je de betaling voldoen en vanaf dat moment is je verzekering weer actief. Als we 30 dagen na de gemiste betaling geen betaling ontvangen hebben, wordt je polis automatisch opgeheven.

Ook hiervan stellen we je op de hoogte. Je kunt tot 90 dagen na een gemiste betaling inloggen om je polis middels het voldoen van achterstallige betalingen weer te activeren.

U kunt niet betalen
Het kan ook voorkomen dat je onvoldoende saldo hebt om de premie te betalen. Neem in dat geval zo snel als mogelijk contact met ons op om een betalingsregeling af te spreken. Als je problematische schulden hebt, dan is verstandig om dit zo als snel mogelijk aan ons te melden. In dat geval adviseren wij je contact op te nemen met de Schuldhulpverlening van de gemeente waarin je woont. Als je geen contact met ons opneemt of je komt de afspraken van de betalingsregeling niet na, dan volgt de werkwijze, zoals staat opgenomen bij 'Incasseren van de premie lukt niet.'

Je bent verzekerd bij Squarelife
De verzekeraar Squarelife N.V. incasseert de premie op de premievervaldag. Als de premie gestorneerd wordt, dan ontvang je een eerste betalingsherinnering. Als de premie na een 2 weken nog niet voldaan is, dan wordt de tweede betalingsherinnering verstuurd. Mocht de volledige premie achterstand binnen twee maanden na de eerste betalingsherinnering nog  niet voldaan zijn wordt je polis opgeheven.

Beloningsbeleid

In onze dienstverlening staan de belangen van onze klanten centraal. Dit vindt onder meer zijn uitwerking in de wijze waarop wij onze medewerkers belonen. Wij zorgen ervoor dat onze medewerkers niet worden geprikkeld door de beloning tot het onzorgvuldig behandelen van klanten. Het beloningsbeleid is zodanig ingericht dat het bijdraagt aan het bevorderen, aantrekken en behouden van de juiste medewerkers. De hoogte van de beloning (salaris en andere arbeidsvoorwaarden) van onze medewerkers is niet afhankelijk van de hoeveelheid of de soort financiële producten die hij of zij verkoopt. In de beoordeling worden medewerkers getoetst op klantgerichtheid en integriteit. Deze beoordeling bepaalt onder meer de hoogte van het vaste salaris.Daarom bestaat de beloning van onze medewerkers uitsluitend uit een vast salaris. Deze zijn marktconform. Een eventuele verhoging van het vaste salaris is evenmin afhankelijk van de hoeveelheid of de soort geadviseerde financiële producten.